[29/06/2021 - 9h15 EN] Climate Pact Day of Action organisé par l'Europe

Je suis inscrite comme Ambassadrice du Pacte pour le Climat, ce qui m’a valu de recevoir ce mail. J’ai du mal à comprendre exactement en quoi consiste l’événement en ligne, mais voici le texte en anglais.

Are you ready to make a pledge for our planet?

Join the Climate Pact Day of Action to learn, engage and pledge.

Date: Tuesday, 29 June 2021

Time: From 09:15 (CEST)

Format: Virtual

Attendance: On registration here

Programme: here

Launched last December as an initiative of the European Commission, the European Climate Pact is organising its virtual Day of Action on 29 June 2021. This event intends to raise awareness of the progress and opportunities in the Pact, encourage pledging, share uplifting stories of climate action and connect people with action in their own country. The event will bring together politicians, policymakers, celebrities, Ambassadors, country coordinators, PR partners, influencers, and the citizens of Europe from all walks of life for a day of action in favour of our planet. By taking action in our own worlds, everyone has a part to play in building a greener tomorrow.

The Day of Action will host:

• A main event running in the morning from 09.15 – 11.00 (CEST).
  • Mini-launches in different EU countries following shortly after, from 11.30 – 12.30 (CEST). These will be held in local languages.

Additional activities on sign-up:

• Matchmaking.
  • A co-creation workshop on youth engagement will bring together young people from across Europe in the afternoon. This event is accessible by registration only, for young people aged 15-30 who are from or living in Europe. If you are interested and meet the age criteria, you will find more information on the registration as well.

Where can I register?

• You can register for everything on one single platform here
  • You can book your place up to 28 June 2021 - places will go fast!

Should you have any further questions, please contact us at day_of_action@euclimatepact.eu

We look forward to seeing you on the 29 June 2021.
European Climate Pact Secretariat

The European Climate Pact: My World. My action. Our Planet.

J’ai regardé le programme.
A mon avis, il y a de grandes chances que tu n’apprennes pas grand chose… ‹ pledge › tu l’es déjà !
Je suppose que vont être présentées les pratiques décarbonnées.

1 J'aime

Je me demande dans quelle mesure il y a quelque chose à apporter dans des échanges justement, mais je crois pas que je serai dispo au moment de cet événement.

Evénement qui a lieu demain !

1 J'aime

J’ai pu assister.

-1ere partie une video : des témoignages en pagaille de personnes de plein de pays européens. Présentation d’une grande étendue d’actions pour décarboner.

-2eme partie une visio entre français, une vingtaine de personnes. Présentation d’initiatives d’un certain nombre d’asso et de personnes.
Entrecoupé de Menti. Le dernier étant « Et vous quel engagement prenez-vous ? »

Le but était de susciter des vocations d’Ambassadeur, par mimétisme, en présentant des émotions positives, etc.
J’ai appris une seule chose : banques décarbonantes = Triodos, Helios et Nef. Mais je vois que c’est déjà sur le Forum :joy:
J’ai bien tendu l’oreille : pas de sous disponibles…

2 J'aime

Merci pour ton retour ! La dynamique d’échanges entre personnes engagées te semble intéressante ou pas du tout ?

Les sous, c’est sûr qu’il y en a pas…

Tous sont très engagés, etc. A faire changer les pratiques des tiers (proches et moins proches), et en ‹ faisant › eux-même.
Ca, ça ne fait pas de doute.
C’était vraiment raccord avec la notion d’Ambassadeur. Mais : ‹ petit › ambassadeur, celui qui laboure, qui rame, qui sue. Bref, une bonne partie d’entre nous ici.
Mais quand on voit les T° aux Amériques, on claque des dents… de trouille…
Et, ‹ dynamique d’échanges intéressante ›, non : c’était la présentation d’une collection d’opérations individuelles. Par ex, pas de REX sur l’efficacité de leurs actions. Par ex, il y a t’il une façon de faire qui fait plus shifter que d’autres : pas vu du tout. Non pas vibrante la matinée…
Très bien pour les néophytes en revanche.

1 J'aime